1000 Nuorta johtajaa

Timberwise osallistui 9.5.2017 järjestettyyn valtakunnalliseen 1000 Nuorta johtajaa kampanjaan, ja tarjosi yhdelle nuorelle mahdollisuuden seurata Timberwisen eri osastojen johtohenkilöiden työpäivää. Saimme kunnian toivottaa tervetulleeksi lukion 2. luokkaan käyvän Nea Sivénin, joka oli itse nimennyt Timberwisen yritystoiveekseen.

Koska Nea on kiinnostunut markkinoinnista, päästimme Nean päivän päätteeksi harjoittamaan myös hieman viestintää, ja pyysimme häntä kirjoittamaan omasanaisesti omia tunnelmiaan päivänkulusta.

1000 nuorta johtajaa kampanja – Minun päiväni johtajan mukana

“Pääsin osallistumaan Timberwisen tuotantojohtaja Jarin päivään aamulla. Kävimme aamulla kävelemässä tehtaan läpi, ja Jari selitti minulle kaiken missä ja miten tehtaassa kaikki tapahtuu.  Omasta mielestäni tehdas on Loimaan mittakaavassa ”suuri” ja yllätyin kuinka paljon asioita tämänkin rakennuksen sisällä on. Jarin työhön kuului suurelta osin sähköpostien kirjoittamista ja asiakkaiden ja hankintapuolen puheluihin vastaamista. No, mitä muuta voikaan odottaa, kyseessähän on kuitenkin pitkälle automatisoitunut ympäristö. Nykypäivänä tehdasympäristössäkin istutaan paljon koneen äärellä, ja ollaan yhteydessä asiakkaisiin. Jari on minun näkökulmasta hyvä johtaja, sillä työntekijät voivat tuosta vain tulla Jarin juttusille ja Jari on aina tavoitettavissa. Pidin siitä, ettei elämä täällä muuttunut millään tavalla, vaikka olinkin ”kärpäsenä katossa” kuten Jari sanoi.

Ruokailu pidettiin Ankkurin juhlaravintolassa, jonne oli kokoontunut muitakin tähän päivään osallistuneiden yrityksien johtajia ja myös minun tuttujani. Syödessä huomasi kuinka nuoret sekä johtajat tulivat yhteen ja pystyivät keskustelemaan maailman menoista ja naureskelemaan ilman sen kummempia muodollisuuksia.  Se, että moni tuttavanikin tarttui tilaisuuteen mukaan ja että tällä hetkellä 150:stä nuoresta osallistujasta 12 on juuri Loimaan alueelta, on hienoa. Upeaa, että Loimaan yrittäjät ja johtajat pyrkivät tuomaan itseään näin hyvin esille.

Ruokailun  jälkeen jatkoin matkaa Lauran kanssa. Laura on brändijohtaja ja vastaa Timberwisen tuotteiden näkyvyydestä ja markkinoinnista. Laura kertoi hyvin selkeästi ja ytimekkäästi, mitä markkinointiin kuuluu ja millaista erilaisten mainoskuvien teko vaatii (ainakin hyvin hintavia rekvisiittatuotteita, joka tukee tuotteen laatua). Sain seurata, kun Laura teki mainosta Jankon lentopalloseuran lehteen ja sain kertoa oman mielipiteeni myös. Mainoksesta tuli erittäin nätti, ja minusta se kuvastaa hyvin Timberwisen laadukasta parkettilattiaa.  Olen aiemmin nähnyt Timberwisen mainoksia ja olen itse saanut kokea sen laadun. Hiljattain remontoimme kodinhoitohuoneemme, johon tilasimme upean harmaanväristä tammiparkettia. Siitä tuli aivan upea valkoisten kaappien kanssa, ja koko perheemme on tyytyväinen.

Tämän tilaisuuden kautta, jonka Loimaan nuorkauppakamari ja kauppakamari, sekä YES-yhteisö järjesti, sain pelkästään kuuden tunnin aikana niin paljon informaatiota kaikesta mitä tehtaan tuotantoon, johtamiseen ja tuotteen mainostamiseen kuuluu, että se vahvisti tulevaisuuden ajatuksiani. Oma haaveeni olisi päästä opiskelemaan markkinointia ja ulkomaista kauppaa, jota myös Timberwisellä on. Timberwiseltä yli puolet on ulkomaanvientiä, ja Norja on niistä suurin, myös Japaniin ja Kiinaan viedään Loimaalaista parkettia. Ennen tätä pidin aina itsestäänselvyytenä, että tuotannon johtaminen ja tuotteiden markkinointi ovat erittäin yksinkertaisia asioita, ja että kyseiset henkilöt jotka asiaa hoitavat vain löhöilevät ja istuvat paikallaan. Tämä ei kyllä ole totta vaan johtamiseen ja markkinointiin kuuluu myös niin paljon muutakin. Tämä päivä oli erittäin ansiorikas ja pidin siitä ettei tämä ollut vain yksitoikkoista hyllyjen täyttöä, kuten monet kaupat Loimaalla tettiläisille tarjoaisivat.  Jos nyt ikinä sinä saatkaan samankaltaisen tilaisuuden, suosittelen lämpimästi osallistumaan. Sitä valintaa sinä et kadu!”

Team Timberwise kiittää Neaa vierailustaan 1000 Nuorta johtajaa päivänä. Kiitämme häntä myös omien raikkaiden ideoidensa ja näkemystensä antamisesta. On aina hyvä kuulla mahdollisten tulevaisuuden työntekijöiden ja asiakkaiden ajatuksia, ja samalla huomata että se oma työ, jota välillä tekee päivästä toiseen jopa rutiininomaisesti, on jonkun nuoren mielestä mielenkiintoista ja erilaista.

Lisätietoa kampanjasta löytyy täältä: 1000nuortajohtajaa

Terveisin Laura ja Nea